e-commerce – to praktycznie konieczność dla większości firm, które oferują i sprzedają swoje usługi i produkty do klientów masowych. Dystrybucja do sklepów stacjonarnych – jak pokazała pandemia – nie wystarczy. Współpraca z hurtowniami, do których przyjeżdżają klienci kupić towar – to już też przeszłość. Bez odpowiednich rozwiązań IT dla e-commerce, nie ma szans na rozwój. Mówimy tu o rozwiązaniach zarówno od strony Twojego przedsiębiorstwa: zarządzanie magazynem, zamówieniami, pakowaniem, wysyłką, obsługą zwrotów i reklamacji, logistyką, współpracą z dostawcami, firmami kurierskimi, portalami handlowymi i social mediami, jak również o tym co widzi klient, o jego obsłudze, przyjazności rozwiązań na stronie internetowej, sklepie czy aplikacji mobilne, obsłudze na infolinii i chacie.
Tylko całościowe podejście do e-commerce od zakupów, obsługi magazynu, logistyki, optymalizacją stanów magazynowych, sposobów wysyłek, pakowania, obsługi reklamacji i zwrotów, przez intuicyjność i przyjazność sklepu internetowego, aplikacji mobilnej czy chatu, aż po pozycjonowanie, komunikację marketingową, wizerunek w Internecie – zapewni Twojemu przedsięwzięciu możliwość rozwoju i sukcesu.
e-commerce – jak bardzo pojemne jest to pojęcie?
Z punktu widzenia klienta, e-commerce, to tylko strona internetowa, która ma być łatwa w obsłudze, dać możliwość łatwego i szybkiego zakupu oraz wyboru ulubionego sposobu dostawy.
Ale…
Jak klienci trafią do Twojego sklepu? Czy mając wątpliwości znajdą opinie o Twoim sklepie (najlepiej dobre)? Czy proces zamówienia przebiega łatwo i szybko? Czy mam dowolność w wyborze sposobu płatności i dostawy? A to wszystko to tylko czubek góry lodowej – cały proces obsługi zamówień, to długa lista procesów, a każdy z nich narażony jest na popełnianie błędów, ponoszenie zbędnych kosztów. Istotne jest wprowadzenie przemyślanych procedur i zasad, optymalizacji procesów i kosztów, automatyzacji jak największej liczby procesów i działań.
W jakich obszarach nasi eksperci na pewno mogą Ci pomóc:
- Opracowanie listy procesów i procedur, weryfikacja obecnego stanu
- Sprawdzenie obecnych rozwiązań IT, procedur RODO, zagrożeń bezpieczeństwa
- Dobór rozwiązań IT i ich wdrażanie
- Optymalizacja poszczególnych procesów i procedur jak również całego procesu obsługi zamówień
- Narzędzia optymalizacji stanów magazynowych, działań marketingowych, procesów w czasie dalszego rozwoju
- Dobór optymalnych partnerów, negocjacje warunków umów, bezpieczeństwo Twoich umów
- Wspólnie z naszymi partnerami o wieloletnim doświadczeniu w zabezpieczaniu i zarządzaniu infrastrukturą IT (serwery, sieci, oprogramowanie i sprzęt), wspieramy naszych klientów dając im najlepsze rozwiązania i optymalizujemy koszty
- Rozwiązujemy problemy, gasimy pożary, a w razie potrzeby przejmujemy zarządzanie kryzysowe w IT
Drobne zmiany mogą zmienić diametralnie efektywność działań e-commerce. Nieraz 1zł zmiany w 3 różnych kosztach, przy odpowiedniej skali jest niebagatelne. My wiemy jak, poprzez sieć naszych kontaktów i doświadczeń, znajdziemy wiele elementów, które przyniosą realne oszczędności i zwiększone przychody.
Nasze specjalizacje w obszarze e-commerce
Wiemy jak ponownie obejrzeć każdą złotówkę wydawaną na koszty zewnętrzne, jak optymalizować pakowanie, wysyłkę, obsługę reklamacji i zwrotów.
Nauczymy Twój zespół jak docierać do właściwych grup docelowych, jakimi kanałami, jakimi budżetami, jak współpracować z influencerami, agencjami reklamowymi, jak budować kampanie RTB i remarketingowe, jak reaktywować dotychczasowych klientów, budować lojalność i ambasadorów Twojej marki. Niech Twoi klienci pomagają Ci sprzedawać Twoje produkty i usługi.
Tak i jeszcze raz tak! Zadowolony klient powróci, powie też 2-5 znajomym, że to dobre miejsce do zakupów. Niezadowolony, narobi problemów, może opisać nas na social mediach, odradzać nas swoim znajomym – i to już nie będzie jak kiedyś – powie 10 znajomym, bo złe opinie, może przeczytać setki jak nie tysiące potencjalnych klientów. Nie musisz zawsze akceptować wszelkich oczekiwań klientów, ale wiemy jak zbudować ich zaufanie, obsłużyć dobrze, zgodnie z dobrze przemyślanymi procedurami każdego, nawet trudnego klienta.