e-commerce – to praktycznie konieczność dla większości firm, które oferują i sprzedają swoje usługi i produkty do klientów masowych. Dystrybucja do sklepów stacjonarnych – jak pokazała pandemia – nie wystarczy. Współpraca z hurtowniami, do których przyjeżdżają klienci kupić towar – to już też przeszłość. Bez odpowiednich rozwiązań IT dla e-commerce, nie ma szans na rozwój. Mówimy tu o rozwiązaniach zarówno od strony Twojego przedsiębiorstwa: zarządzanie magazynem, zamówieniami, pakowaniem, wysyłką, obsługą zwrotów i reklamacji, logistyką, współpracą z dostawcami, firmami kurierskimi, portalami handlowymi i social mediami, jak również o tym co widzi klient, o jego obsłudze, przyjazności rozwiązań na stronie internetowej, sklepie czy aplikacji mobilne, obsłudze na infolinii i chacie.

Tylko całościowe podejście do e-commerce od zakupów, obsługi magazynu, logistyki, optymalizacją stanów magazynowych, sposobów wysyłek, pakowania, obsługi reklamacji i zwrotów, przez intuicyjność i przyjazność sklepu internetowego, aplikacji mobilnej czy chatu, aż po pozycjonowanie, komunikację marketingową, wizerunek w Internecie – zapewni Twojemu przedsięwzięciu możliwość rozwoju i sukcesu.

e-commerce – jak bardzo pojemne jest to pojęcie?

Z punktu widzenia klienta, e-commerce, to tylko strona internetowa, która ma być łatwa w obsłudze, dać możliwość łatwego i szybkiego zakupu oraz wyboru ulubionego sposobu dostawy.

Ale…

Jak klienci trafią do Twojego sklepu? Czy mając wątpliwości znajdą opinie o Twoim sklepie (najlepiej dobre)? Czy proces zamówienia przebiega łatwo i szybko? Czy mam dowolność w wyborze sposobu płatności i dostawy? A to wszystko to tylko czubek góry lodowej – cały proces obsługi zamówień, to długa lista procesów, a każdy z nich narażony jest na popełnianie błędów, ponoszenie zbędnych kosztów. Istotne jest wprowadzenie przemyślanych procedur i zasad, optymalizacji procesów i kosztów, automatyzacji jak największej liczby procesów i działań.

W jakich obszarach nasi eksperci na pewno mogą Ci pomóc:

Drobne zmiany mogą zmienić diametralnie efektywność działań e-commerce. Nieraz 1zł zmiany w 3 różnych kosztach, przy odpowiedniej skali jest niebagatelne. My wiemy jak, poprzez sieć naszych kontaktów i doświadczeń, znajdziemy wiele elementów, które przyniosą realne oszczędności i zwiększone przychody.

Nasze specjalizacje w obszarze e-commerce

Wiemy jak ponownie obejrzeć każdą złotówkę wydawaną na koszty zewnętrzne, jak optymalizować pakowanie, wysyłkę, obsługę reklamacji i zwrotów.

Nauczymy Twój zespół jak docierać do właściwych grup docelowych, jakimi kanałami, jakimi budżetami, jak współpracować z influencerami, agencjami reklamowymi, jak budować kampanie RTB i remarketingowe, jak reaktywować dotychczasowych klientów, budować lojalność i ambasadorów Twojej marki. Niech Twoi klienci pomagają Ci sprzedawać Twoje produkty i usługi.

Tak i jeszcze raz tak! Zadowolony klient powróci, powie też 2-5 znajomym, że to dobre miejsce do zakupów. Niezadowolony, narobi problemów, może opisać nas na social mediach, odradzać nas swoim znajomym – i to już nie będzie jak kiedyś – powie 10 znajomym, bo złe opinie, może przeczytać setki jak nie tysiące potencjalnych klientów. Nie musisz zawsze akceptować wszelkich oczekiwań klientów, ale wiemy jak zbudować ich zaufanie, obsłużyć dobrze, zgodnie z dobrze przemyślanymi procedurami każdego, nawet trudnego klienta.

Consultants

Doświadczony zespół doradców i ekspertów w zakresie optymalizacji sprzedaży, CallCenter, IT, e-commerce, wsparcia i doradztwa IT, cybersecurity, RODO.

Kontakt

©2022 Consultants.pl All Rights Reserved.