Contact Center
Centrum Obsługi służące do zbierania, gromadzenia i przetwarzania danych z różnych kanałów komunikacyjnych. Klient kontaktuje się z przedsiębiorstwem wykorzystując:
- telefon
- pocztę elektroniczną
- czat
- kontakt internetowy poprzez WWW (jak WEB Collaboration czy LiveChat, wspólne przeglądanie WWW przez konsultanta i klienta)
- SMS
- kontakt wizualny video.
Trudno wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach profesjonalną firmę obsługującą klienta masowego bez wykorzystania w komunikacji kanałów zdalnych. Jednakże stworzenie contact center z prawdziwego zdarzenia jest wyzwaniem dla każdego zarządu spółki. Po co tworzymy contact center ? Jakie zadania chcemy (i powinniśmy) mu powierzyć ?
Poniższa lista nie wyczerpuje tematu, stanowi jednak bazę z jaką zmierzymy się w relacjach z naszymi klientami.
Komunikacja z klientami, budowa i umacnianie relacji
Ułatwienie klientowi dotarcia do dóbr i usług
Pomoc w uzyskaniu wyczerpujących informacji o nasze ofercie
Budowanie wizerunku firmy – dobrze zorganizowane, przyjazne klientowi biuro obsługi jest wizytówką firmy
Relacji z klientami w jednym systemie – contact center może jednocześnie pełnić rolę sklepu, serwisu informacyjnego oraz reklamacyjnego
Treści przekazu dostosowana do potrzeb klienta
Dostosowanie środków komunikacji do preferencji klienta
Stworzenie kompleksowej bazy danych, aktualizowanej przy każdym kontakcie z klientem
Już z powyższej listy widać jak złożonym wyzwaniem jest stworzenie i później zarządzanie w pełni profesjonalnym contact center, realizującym zadania powierzone mu przez zarząd spółki.
Consultants.pl oferuje wsparcie na każdym etapie budowy i funkcjonowania contact center. Wspieramy spółki tworzące od podstaw contact center, jak i te mające już od lat takie struktury, ale potrzebujące wsparcia przy restrukturyzacji lub optymalizacji działań.
„Bądź na tyle blisko swoich klientów, aby powiedzieć im czego chcą, zanim sami się na to zdecydują” Steve Jobs