Obsługa klienta zgodnie z definicją to wszystkie interakcje między klientem a dostawcą produktu lub usługi, zarówno w momencie sprzedaży, jak i później. Obsługa klienta dodaje wartość do produktu lub usługi i buduje trwałe relacje z firmą, a jakość obsługi klienta ma wpływ na wyniki finansowe firmy.
Wszyscy o tym mówią i podkreślają istotność customer service, ale co tak właściwie kryje się pod pojęciem obsługa klienta? Obsługa klienta (z ang. customer service) to zespół procesów, procedur i interakcji na linii marka-klient, dążących do zapewnienia odpowiedniego wsparcia klienta na każdym etapie customer journey.
W związku z rozwojem firmy i wzrostem wolumenu interakcji z klientami, a jednocześnie z powodu chęci ułatwienia kontaktu z firmą, ZnanyLekarz.pl podjął decyzję o stworzeniu outsourcingowego centrum Obsługi klienta.
Usługi doradcze i nadzoru nad wdrażaniem zmian, zaleceń i wskazówek na rzecz Zleceniodawcy w ramach Projektu „Budowa telefonicznego Działu Obsługi Klienta w call center outsourcingowym”:
doradztwo w zakresie fachowej wiedzy z zakresu contact center opierającej się na doświadczeniach rynku polskiego i rynków krajów rozwiniętych,
przygotowanie do przyszłych zadań koordynatora call center – osoby docelowo odpowiedzialnej z ramienia Spółki ZnanyLekarz za współpracę z zewnętrznym call center,
tworzenie założeń obsługi Klientów portalu ZnanyLekarz.pl poprzez:
opis założeń projektowych, zasad organizacyjnych i prawnych, przygotowanie odpowiedniej dokumentacji
opis procesów
przygotowanie procedur obsługi
przygotowanie zapytania ofertowego, nadzór nad przebiegiem przetargu i wyborem call center outsourcingowego,
negocjacje warunków szczegółowych z wybranym call center,
rekrutacja i szkolenie konsultantów – nadzór i kontrola,
nadzór nad przygotowaniem skryptów rozmów,
uzgodnienia zakresu i zasad raportowania,
wdrożenie projektu i przygotowanie startu,
start projektu,